Історичні Символи Віри

Апостольський символ віри (лат. Symbolum Apostolorum)

Вірую в Бога Отця Всемогутнього, Творця неба і землі.

І в Ісуса Христа, Сина Його Єдинородного, нашого Господа, зачатого від Святого Духа, народженого від Діви Марії; Котрий страждав за Понтія Пилата, був розп’ятий, помер і був похований, зійшов у пекло, третього дня воскрес із мертвих, вознісся на Небеса, і сидить праворуч Бога, Отця всемогутнього, звідки Він прийде судити живих і мертвих.

Вірую в Духа Святого; святу Вселенську Церкву; в спільноту святих; прощення гріхів; воскресіння тіла та життя вічне. Амінь.

Нікейський символ віри (лат. Symbolum Nicaeum)

Вірую в єдиного Бога Отця, Вседержителя, Творця неба і землі і всього видимого і невидимого.

І в єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого, єдинородного, від Отця народженого перед усіма віками.
Світло від світла, Бога істинного від Бога істинного, родженого, несотвореного, єдиносущного з Отцем, що через Нього все сталося.
Він задля нас людей і нашого ради спасіння зійшов із небес, і воплотився з Духа Святого і Марії Діви, і став чоловіком.
І був розп’ятий за нас за Понтія Пилата, і страждав, і був похований.
І воскрес у третій день, згідно з Писанням.
І вознісся на небо, і сидить праворуч Отця.І вдруге прийде судити живих і мертвих, а Його царству не буде кінця.

І в Духа Святого, Господа животворного, що від Отця і Сина ісходить; що з Отцем і Сином рівнопоклоняємий і рівнославимий, що говорив через пророків.

В єдину, святу соборну й апостольську Церкву. Ісповідую одне хрещення на відпущення гріхів. Очікую воскресіння мертвих і життя майбутнього віку. Амінь.

Коментар:
Апостольський та Нікейський (Нікео-Цареградський) символи віри – два ранні документи, які є спробами ранньої церкви систематизувати вчення церкви стосовно Бога-Отця, Бога-Сина і Бога-Духа Святого, Вселенської Церкви, хрещення, воскресіння. На мою думку, Апостольський символ віри є збіркою віровчення будь-якої ортодоксальної християнської церкви, своєрідною межею між істинною церквою та псевдо-християнським культом. Проголошення “хрещення на відпущення гріхів” в Нікейському символі віри пов’язане зі зростанням ролі водного хрещення, практики хрещення немовлят у ранній церкві. Частина протестантських церков, католицизм та православ’я приймають цей документ як основу віри. Відомою є проблема “filioque” – несприйняття правосляв’ям католицького вчення про рівність Отця і Сина стосовно походження від Них Духа Святого. Таким чином, до сьогодні православя вважає, що Дух Святий походить лише від Отця, але не від Бога-Сина.

Документи є цікаві з точки зору богослів’я та історії християнства.

Сергій Чепара

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s