Сміттєві піраміди

Сергій ЧЕПАРА

Коли я навчався в старших класах середньої школи нам в бібліотеці видали книжку для додаткового читання “Екологія”. Хоча предмету такого не було, але підручник з екології видавали кожному школяру. Якось, готуючи реферат з біології я гортав сторінки “Екології” і зустрів там чимало цікавих фактів. Зокрема, про сміття у США. Автори стверджували, що на одному американському сміттєзвалищі лежить так багато сміття, що воно б легко покрило будь-яку з пірамід Єгипту. Також відомо, що США, як одна з найрозвиненіших країн світу, щороку виробляє 250 мільйонів тонн твердих  відходів, і це число постійно зростає. Думаю, якщо людство виживе до 2050 року, то планету перейменують з “Земля” на “Сміття”.

Але сміття буває різне. Наприклад, інформаційне. Серед євангельських християн нема єдиної точки зору щодо телебачення та Інтернету. Одні, “більш консервативні” відмовляються від обох, мотивуючи це принципом “краще обійти гріх десятою дорогою”, інші, “прогресивні”, навчають, що “все треба робити з розумом, а телебачення та інтернет не відрізняється від інших винаходів техніки”. І ті, і інші вважають, що мають рацію.

Нещодавно на канікулах я був вдома в мами. Ми вже рік користуємося сателітарним телебаченням, що транслюється через супутники Amos, Hotbird, Sirius2. Це приблизно 40 україномовних та російськомовних каналів, плюс десятки і сотні польських, словацьких, британських, арабських. Останні 2 роки в інтернеті інтенсивно обговорюють свободу слова і те, що українські канали стають “розважайлівкою”, тобто аналітичні передачі зникають, як роса на сонці. Мене ж хвилює інше. Якість фільмів, що демонструє нам українське ТБ, як на мене заслуговує оцінку “F”. Простір заповнений беззмістовно-примітивними бойовиками, еротичними драмами та розважальними шоу. Вкрай рідко можна побачити польські, чеські, французькі чи німецькі “класичні” фільми, а вибір, як правило полягає між радянсько-російською та американською продукціями. Звісно, серед американських, радянських та російських фільмів є чудові кінокартини, але транслюють як правило нам не їх, а щось четвертосортне. В таких фільмах Ви не побачити жодного прикладу хорошої сім’ї, дружби чи правильних стосунків між батьками і дітьми. Що ж робити християнину і чи потрібне йому взагалі ТБ? Мені здається, що ні вседозволеність ні законництво нічого не вирішать. Я знав одного служителя церкви, іноземця, і мені його позиція сподобалася. Брат казав так: “Телевізор я дивлюся дуже рідко, практично ніколи, ну, якщо вже друзі дуже-дуже порадять якийсь фільм подивитися, то сяду й подивлюся раз в пів року.”

Я й сам люблю дивитися деякі фільми. Наприклад, нещодавно завантажив 5-серійний фільм “Злочин з багатьма невідомими”. Ніякої еротики, ніяких рік крові. Робота 1993 року українського режисера, в основі фільму реальні події 1880-и років в Галичині, описані Іваном Франком в газета “Кур’єр Львівський”. Мене захоплює культура і менталітет людей того часу, подобається говірка, стосунки, стиль спілкування.  Ще є інший чудовий фільм, який також люблю – “Anne of Green Gables” (“Енн з зелених дахів”), виробництво Канади і США 1985 року. Також пораджу подивитися “Радіо” (2003, США, Майк Толлін)

Думаю, що Бог дає різні дари, таланти і здібності людям, і всі вони (ці дари) мають служити іншим людям. Хтось малює картини, хтось пише музику, хтось знімає фільми. Християнин може і повинен насолоджуватися кіномистецтвом, якщо це насолода прекрасним, і якщо кіномистецтво не стало важливіше для нього за Бога, церкву, молитву. Крім того, я думаю, завжди слід пам’ятати слова Давида: “не поставлю я перед очима своїми речі нікчемної” (Псалом 101:3).

Залишити відповідь

