Думки про…

Сергій ЧЕПАРА

Нещодавно я спілкувався з одною сестрою про різні грані християнства. Це розмова підштовхнула мене більше думати на цю тему. Ми часто зводимо християнство до “принципів і правил” Біблії і реалізації їх в нашому житті. В той час дієвому Богу місця не залишається.

Інші сторони християнства

По-перше, це сприймання Бога як батька і друга.
Подумайте про найкращі риси батька або найближчого друга. Я вірю, що багатьма з них володіє наш Бог.

По-друге, це віра в Божу турботу, Боже ведення і Боже провидіння. Я маю на увазі, що Бог активно бере участь в нашому житті, або, принаймні, хоче брати. Я вірю, що Він відкриває Себе і через Писання, і через особисті стосунки з Ним, і через історію, і через обставини нашого життя. Є така книга “Не випадково” Лейтона Талбота. Хоч книга і не дуже сильна в богословському сенсі, автор намагається простежити як Бог особливим чином працював з певними людьми і Старому і Новому Завітах. Як Він складав особливі обставини в їх житті. Наприклад, Йосиф, Руф, Естер, Павло. Бог поміщав людей в обставини, і люди часто не розуміли чому, але Бог добивався певних цілей. Тому я думаю, що Він і зараз може особливим чином робити певні речі. І я не думаю, що Бог, завершивши канон, не може через сни щось відкривати. Якщо бути чесним – то між завершеним каноном і темою одкровення не бачу такого зв’язку. Невже Бог перестав так відкриватися прямо за мить після “амінь” в Одкровенні? Ну-ну. Коли Він щось робив в житті Марії, то це не через незавершеність канону, а через особливі причини. Я ніколи ніяких видінь не отримував і не чекаю їх зараз, але допускаю, що Бог міг це робити в 17, 18, 19 століттях і канон тут ні до чого. Тобто я хочу сказати, що Бог через різні обставини може працювати зі своїми дітьми, і від епох і диспенсацій це не залежить. Але мені також відомо як багато є спекуляцій і дуже негарних речей відбувається в сфері “особливих одкровень”.

Надія на Бога, довіра Йому. Я часто чув свідчення різних християн про те, як вони довіряли певні речі в своєму житті і Він сильно відповідав і робив великі речі. Якщо я сприймаю християнство як “принципи і правила”, а Бог лише Особа, що дав ці правила, тоді я геть не розумію до чого тут надія на Бога, на Його руку і допомогу.

“Надійся на Господа всім своїм серцем, а на розум свій не покладайся! Пізнавай ти Його на всіх дорогах своїх, і Він випростує твої стежки.” (Пр. 3:5-6)

“Надійся на Господа, будь сильний, і хай буде міцне твоє серце, і надійся на Господа!”
(Пс. 27:14)

“Жди Господа мовчки й на Нього надійся”
(Пс. 37:7)

“… завжди надійся на Бога свого!”
(Осія 12:6)

Молитовне життя. Я помітив, що молитва деяких християн – це молитва до гіпертрансцендентного Бога тобто віддаленого Бога. По молитві багато можна сказати про духовне життя християнина. Я бачу молитви побожних людей в Старому Завіті, і це ревні благання, прохання. Це коли в тебе біда, розпач і ти просиш Бога втрутитися.

Я знав людей, які знали добре Біблію. Один брат, американець, був 15 років місіонером і пресвітером в Україні. Він закінчив Біблійний інститут м. Пенсакола. Брат чудово розбирався в Писанні і був “Баптистом” з великої букви. Він підтримував вчення про диспенсації, а його наставник і засновник біблійного інституту випустив серію брошур про диспенсації ще до того, як Україна стала незалежною. Але я бачив духовне життя того американця. Коли Господь забрав цього брата до Себе (2008), то я робив сайт про його служіння і читав його листи-звіти. Він мав чудові свідчення Божої роботи в Його житті. Але я ніколи не чув від нього, що в українських церквах не вивчають Біблію чи що там такі і сякі проблеми. Хоча він чудово знав проблеми українських церков.

Бог дуже хоче активно брати участь в нашому житті. Він хоче, щоб ми шукали Його обличчя, молилися активно, думали про Нього і “включали” себе в Його плани і дозволяли Йому змінювати наші плани.

От, наприклад, брат має фінансові труднощі. Він служить церкві, але в нього невеличкий сімейний бюджет. От він переживає, думає, планує. До кого Йому слід звернутися? До Бога! І це не просто правильна відповідь, це правильна практична відповідь! “Завжди правильно поступати правильно” – так казав один християнин.

“і до Мене поклич в день недолі, Я тебе порятую, ти ж прославиш Мене!”
(Псалом 50:15)

“Ото ж бо, Господня рука не скоротшала, щоб не помагати, і Його вухо не стало тяжким, щоб не чути”
(Іс. 59:1)

“А тепер помудрійте, царі, навчіться ви, судді землі: Служіть Господеві зо страхом, і радійте з тремтінням! Шануйте Сина, щоб Він не розгнівався, і щоб вам не загинути в дорозі, бо гнів Його незабаром запалиться. Блаженні усі, хто на Нього надіється!”
(Псалом 2:10-12)

“Добрий Господь, пристановище Він у день утиску, і знає Він тих, хто на Нього надіється!”
(Наума 1:7)

“…хто вірує в Нього, не буде засоромлений”
(Римлянам 10:11)

Залишити відповідь

