Месіанські євреї

Один мій приятель ходить до месіанської єврейської церкви. Якось він запропонував мені піти туди разом із ним. „Чому б і ні? – погодилась я. – Буде цікаво”.

Хто вони такі, месіанські євреї? Ті, що вірять у Христа, але поєднують цю віру із традиціями та звичаями єврейського народу.

Чесно кажучи, це дійство, яке по суті є церковним богослужінням, вражає.

Мене привітали на незнайомій мові і міцно потиснули руку, коли я заходила у двері. Потім ще декілька усміхнених осіб намагались зав’язати розмову, але я вирішила спершу роздивитись, куди я потрапила, а потім вже заводити нові знайомства. Мені впав у очі листок на дошці об’яв, на якому вказувалось де і коли відбуватимуться зустрічі віруючих та молитви. Знову ж таки, „зустрічі і молитви” це мій адаптований (сподіваюсь) переклад незвичних назв.

Ми зайшли в переповнений зал і свято почалося. Дівчата в різнокольоровому вбранні, зі стягами та блискучими хустками, чоловіки у високих капелюхах і чорному одязі танцювали та співали зі сцени єврейських пісень, і дуже скоро до тих танців і співів приєднались усі, хто був у залі. Повна протилежність тому величному і сумному обрядові, який має місце у наших традиційних церквах. Поєднує їх лише те, що і ті, і інші поклоняються одному і тому ж Богові.

Але більшою мірою вразило мене інше: ті, що були одягнені, як євреї, співали, як євреї, танцювали, як євреї, переважно мали русе волосся, кирпаті носи, світлі очі та брови… Як не крути, та слов’яни на євреїв не схожі!

І по дорозі додому я думала, що ми, багато в чому позабули власну культуру: музику ми слухаємо переважно англомовну, фільми дивимося ті, що відзняли у Голівуді, овочі купуємо болгарські, одяг – турецький, а наші діти граються іграшками, зробленими у Китаї. Переважна більшість киян спілкується між собою російською, а деякі з нас європейські мови знають краще за власну. Діти не знають колядок і щедрівок, і єдине, що в нас залишилось свого, то є вареники і борщ та, може, ще вишиванка в старій бабусиній скрині…

Тому, мабуть, і тягнеться наша молодь, що не знає власних звичаїв, до народу, який приніс свою культуру через відстані і століття…

Ганна Шевелєва,
лікар педіатр,
автор блогу http://mama-pediatr.com/
[15.08.06]

3 thoughts on “Месіанські євреї

  1. Не знаю. Мені здається, що деякі громади навчають обовязковому виконанню Закону Мойсея, а інші свободи у Христі. Мабуть, це залежить від конкретної громади. Якщо Вам цікаві месіанські євреї, то раджу сходити до них на служіння – щоправда Ваші враження будуть залежати від громади, яку Ви відвідаєте…

  2. Доброго дня! Вже давно хотіла попасти на служіння але я у ЛЬвові не знаю де проводяться? можливо Ви володієте такою інформацією. Велике дякую.
    Марія

Залишити відповідь

