СИНІ ЛИСТОЧКИ

Валентина Осєєва

Переклад з російської: М. Познанська

У Каті було два зелених олівці.

А в Оленки жодного. От і просить вона Катю:

-Дай мені зелений олівець.

А Катя й каже:

-Спитаю в мами.

Приходять другого дня обидві дівчинки до школи. Запитує Оленка:

-Дозволила мама?

А Катя зітхнула й говорить:

-Та мама дозволила, а брата я не спитала.

-Ну що ж, спитай ще брата,-погоджується Оленка.

Приходить Катя до школи.

-Ну що, дозволив брат?-питає Оленка.

-Та брат дозволив, але я боюся, зламаєш ти олівець.

-Я обережно!-говорить Оленка.

-Гляди ж, – наставляє Катя,- не підстругуй, не натискуй дуже, у рот не бери. Та не малюй багато.

-Мені,- каже Оленка,- тільки листочки на деревах намалювати треба та зелену травичку.

-Це багато,- говорить Катя, а сама брови супить. І личко таке невдоволене.

Подивилася на неї Оленка й відійшла. Не взяла олівця. Здивувалася Катя, побігла за нею.

-Ну, чого ж ти? Бери!

-Не треба,- відповіла Оленка.

На уроці вчитель запитує:

-Чому це в тебе, Оленочко, листочки на деревах сині?

-Олівця зеленого немає.

-А чому ж ти у своєї подружки не взяла?

Мовчить Оленка. А Катя вся почервоніла, ніби рак, та й каже:

-Я їй давала, а вона не бере.

Подивився учитель на обох.

-Треба так давати, щоб можна було взяти.


Залишити відповідь

