Думки про пріоритети

Сергій ЧЕПАРА

Багато разів чув класичну західну “таблицю пріоритетів”.

1. Бог.
2. Шлюб/сім’я .
3. Церква.
4. Робота. 

Щось вона мені завжди-завжди не подобалася, але і запропонувати нічого кращого не міг.

Тепер можу. Шлюб, церква та робота дійсно розставлені правильно. Але Бог не на своєму місці. Спитаєте чому? Бо він не хоче займати перше місце. Бог хоче бути всім  у всьому. Наше ставлення до Бога якраз в тому і проявляється, як ми ставимося до шлюбу, церкви і роботи. Але Богу не потрібне перше місце, бо Він поза конкуренцією.

У мене є друг, який дійсно ставить сім’ю на перше місце. Вони з дружиною одружені лише рік, але я чітко бачу, як любов і турбота про неї для нього є найважливішими. Я не знаю, має в голові мій друг “західну таблицю” чи ні, але я бачу як він приймає рішення, як планує час. Час для дружини є завжди. Вона головна в його житті. Далі – краще заробити менше, але побути більше в церкві. Щоб послужити. Щоб наставити молодших у вірі. Щоб знати, чим живе церква. Щоб молитися разом. Мій друг не прихожанин.

Пріоритетність – це не просто розподіл часу. Найбільше часу ми спимо і працюємо або вчимося. Чи в такому разі сон і робота є пріоритетом? Ні. Показник пріоритету – внутрішнє ставлення, увага. Звісно, якщо брат працює 66 годин на тиждень – це багато говорить про нього. А говорить, що давно пора гальмувати.

А скільки часу потрібно для Бога? Правильна відповідь – все життя. Це не просто чергова гарна фраза, це ще раз показує головний принцип – наше поклоніння має тривати весь тиждень, весь рік, все життя. Церква – це не “час для Бога”, бо власне, сама церква існує постійно, як громада, спільнота і Тіло Христове.

Зрештою, Бог існує поза часом…

Залишити відповідь

