Баптист?

Сергій ЧЕПАРА

Сьогодні я намагався вирішити коли та як мені краще їхати на Закарпаття, щоб дорога обійшлася якнайдешевше. Зібрався йти на вокзал купувати квиток, аж ось почало дощити. Не біда, у мене є куртка, не проста, а європейського виробника, вона воду не пропускає… Йду по дорозі на вокзал, а дощ іде, мокро, сиро так… Хоча в Сколе багато доріг заасфальтували, але саме та, якою йшов я була в жахливому стані – великі каменюки, ями, по ній нормально можуть їхати хіба вантажівки.

Коли вже підійшов ближче до вокзалу помітив чоловіка років 40-ка, що не те щоб лежав, але й не стояв посеред дороги. З усього було видно, що випив зайвого і ноги тепер не тримають. Він намагався йти, але падав, обличчя було замурзане, збоку обличчя текла кров з рани. Кілька людей швидко пройшли мимо, так само мимо проїхала легкова автівка. Я розмірковував що робити. Взагалі я не люблю п’яничок, хоча сам, одного разу, ще до увірування добряче напився. Тому я теж хотів пройти мимо. Але коли підійшов ближче, то подумав: дощ падає, а чоловік лежатиме тут ще довго. Зрештою, я ж не поспішав: квиток можна купити і через годину. Я підійшов  і почав підіймати його. Він став на ноги, але сам не міг встояти, тому я притримував його тіло руками. У нього почав дзвонити один з його телефонів, але чіткої відповіді дати він не зміг. Я почав випитувати чи в нього є сім’я, дружина чи хтось рідний, він відповів що є брат. Ми разом знайшли номер в його телефоні і подзвонили. Я пояснив брату ситуацію і той обіцяв приїхати за бідолахою. Тим часом я почав говорити з чоловіком, і не те щоб мораль читав, але сказав коротко, що можна було вранці і не пити (це було близько 14 години). Він відповів, що таке життя, що все дістало, що він ніхто, і я ніхто, але погодився зі мною, що алкоголь проблем не вирішив. Я не помітив, щоб користувався релігійною лексикою. Я не згадував Бога. Не говорив про віру, Христа, Біблію.  просто сказав, що не варто пити. Тим більше вранці.

І тут пролунало питання:
– Ти баптист?
– Я християнин. Віруючий. А чому Ви спитали?
– Стільки людей йшло, але лише ти зупинився і підняв мене.

Після цього ми ще хвилини дві-три побалакали про віру і таке інше, я порадив йому шукати Бога, а не правильну релігію, а потім приїхав його брат і забрав його додому.

Я ось про що думав: Бог дає нам багато можливостей свідчити, якщо ми готові свідчити. Не обов’язково їхати на далекі острови щоб звіщати Євангеліє. Деколи людина, якій потрібно нагадати про існування Бога може бути зовсім поруч, і якщо ми готові не приховувати свою віру, Бог пошле її до нас.

10 thoughts on “Баптист?

  1. Класна історія. Найбільше мені сподобалося питання п’яного, а найбільше не сподобалася відповідь Сергія. Сергію, а навіщо сороимитися своєї деномінаційної приналежності? Він же не спитав, чи ти християнин. І для цього є причина: в нашій культурі “християнин” = “православний”, а “баптист” = “віруючий”? Він прекрасно знає, що “християни” пройшли мимо. Я, наприклад, завжди при першому ж питанні відповідаю, що я баптист. Чому? Та тому, що я вважаю, що з усіх деномінацій баптисти в цілому найближче стоять до правильного розуміння Біблії. А якби це було не так, я не роздумуючи відразу ж поміняв би деномінацію.

  2. Це для мене новина, що ти не баптист. Тоді треба визначитися з деномінацією і називати її, коли люди питають, а то, кажучи, що ти християнини, ти говорищ їм, що ти православний.

    А я й не сказав, що правильність в баптизмі.

  3. А ще мені не подобається, коли віруючі, які за віровченням баптисти, не хочуть називати себе баптистами. Якщо не соромно вірити по-баптистськи, то хай не буде соромно й називати себе баптистами.

  4. Мене пятидесятники баптистом називають. Просто фішка в тому, що для багатьох баптизм це хустини і спідниці.Тому і хтось хоче відмежовуватися. Для мене баптист звучить гордо.

    До речі, Юро, в Галичині більшість думає, що баптисти і свідки одне і те ж.

  5. Ну так в Галичині католицизм, і там під “християнами” розуміють католиків. Не вмер Гаврило… Суть не в рекламі конфесії. Назва конфесії – це своєрідний ідентифікатор системи віровчення і цінностей людей, які себе так називають.

    А взагалі, було дуже приємно читати, що ти не пройшов повз того п’яницю. Ця історія показує, що навіть людина із серйозним запамороченням розуму усвідомлює неадекватність і неприйнятність своєї поведінки і свою потребу в допомозі. І таку допомогу цінує, бо розуміє, що більшість людей навіть і плюнути в його бік не схоче, а тут підняли з багна й допомогли дістатися додому. Дай Бог нам усім бути такими добрими самарянами. Сам допомагав таким “втомленим” і знаю, як, по-людськи, неприємно це робити, але що ж, таке наше покликання.

  6. “До речі, Юро, в Галичині більшість думає, що баптисти і свідки одне і те ж.”

    У принципі, це так скрізь, тільки правильніше було б сказати, що плутають баптистів із свідками, а не кажуть, що це одне й те ж саме. Це тільки більше підтверджує мою тезу про те, що треба не ховати голову в пісок, а називати себе свої іменем і дати людям можливість познайомитися з нашим віровченням і життям. Отакими, наприклад, вчинками. Ну, і багатьма іншими.

  7. В Галичині, Юро, 3/4 населення не знають, що “баптисти” і “свідки” це дві зовсім різні спільноти. Тобто люди як правило знайомі зі свідками, але часто використовують щодо них слово “баптист”. Є і такі що знають справжніх баптистів, але свідками їх не називають 🙂

  8. правильно Серега поступил и все правильно сказал:)
    старайся и дальше помогать тем кто вокруг. Судить любят многие, а помочь могут единицы.

Залишити відповідь

