Божа слава і територіальна цілісність України

imagesАндрій САВИЧ

Хочу написати дещо непопулярне, через що про мене можуть сказати, що я не патріот України.

Справа у тому, що вже декілька разів був свідком молитов різних людей за Україну, коли звучало щось типу:
“Боже, втруться в ситуацію в Україні” (як ніби-то Бог стоїть осторонь і з жахом дивиться як все вийшло з під Його контролю…)
“Боже, захисти нас українців, Свій народ” (як ніби-то всі українці – це прямо весь Божий народ, неначе Ізраїль…)
“Боже, поруйнуй ці демонські наміри поділити нашу країну” (як ніби-то Україна – це священна земля і її межі визначені в Біблії. А, можливо, це не демонські наміри, а Бог так смиряє чи навіть дисциплінує нашу країну?). До цього ще за вуха притягується цитата з Біблії “проклятий всякий, хто пересуває межу, яку встановили батьки”
“Боже, збережи Україну, благословенну Тобою землю” (як ніби-то наша земля особлива, а територія, яка належить Росії – проклята…)
Після подібних молитов мені здається, що я єврей і живу в Обіцяній Богом землі, яку хочуть завоювати вороги.

Я не буду судити щирість людей які так моляться і не скажу, що Бог не почув їх прохань, однак це все змусило мене замислитися чому люди моляться саме так і що для них дійсно важливо.

На жаль, багато християн забувають про те, що Бога більше хвилює Його слава, як наш комфорт чи територіальна цілісність України. Принаймні про це забувають ті, які ревно і зі слізьми моляться за те, щоб Україну не поділили, щоб не було війни, але вони, можливо, ніколи не моляться так ревно за те, щоб Боже ім’я було прославлене. Це може говорити тільки про одне – наш мир і комфорт важливіший для нас за Божу славу.

А насправді, головні не ми, не наше щастя, здоров’я, комфорт та мир, а Бог і Його слава. Грубо кажучи, Богу байдуже,  де буде Крим – в складі Росії чи України. Звісно, це не означає, що все відбувається без Його відома і Він нічого не контролює, якраз навпаки – Він допустив, щоб в нашій країні було те, що є. В цьому всьому Він досягає Своїх цілей, які не завжди можуть бути зрозумілими для нас в повній мірі.

Однозначно можна сказати одне, головна ціль Бога – бути прославленим і звеличеним. Саме тому я відважуся ствердити наступне – якщо війна прославить Бога більше як мир (в даний час), то Він допустить її. Звісно війна – це зло, але навіть погані речі Бог може використати щоб досягнути чогось доброго і в Біблії є багато прикладів цього. Бог може виявляти Свою славу різними способами, тож будьмо готовими до будь-якого з них.

Це звісно аж ніяк не відміняє переживання і болю, але розуміння Бога і Його цілі може принести спокій та зцілення скоріше, допомогти приймати важкі обставини з вдячністю.

В першу чергу небесна батьківщина, а не земна.
В першу чергу Його слава, а не наш мир.
В першу чергу Бог, а не ми.

P.S. Насправді я дуже люблю Україну, але розумію, що це лише тимчасове місце мого перебування, а справжня батьківщина від Бога на новій землі і новому небі.

Залишити відповідь

